Viherpeukalo keskellä kämmentä

Haloi taas teille! Pääsiäinen on sitten ohi ja nyt odotellaan Vappua. Ihanaa kun kevät on tulossa ja säätiedot lupaavat lämpenevää, luonto herää talviunilta ja pihanurtsit alkavat vihertää. Vihertämisestä puheenollen; joku varmaan muistaa taannoisen vihervimma-postaukseni? Jatkoa seuraa tässä; ensimmäinen kasvi onkin jo melkein nääntynyt. En ymmärrä - olen yrittänyt antaa rakkautta ja huomioita, olen jopa kastellut kasveja ihan ravintonesteellä. Mutta jossain meni pieleen, sillä nyt puupapu on jo sanomassa sopimustaan irti minun kanssani. Tai ainakin melkein. Ne kivat papupallerot siinä mullassa ja suurin osa lehdistä ja oksista ovat suurinpiirtein nääntyneet. Jotain ne on saanut liikaa tai liian vähän :/. Epäilen, että olen kastellut liikaa, ainakin noi pullerot näyttävät mädäntyneen. Ois varmasti pitänyt myös vaihtaa parempaan multaan. Höh, miten turhauttavaa. Yksi oksa on vielä elinkelpoisen näköinen, en luovuta vielä. Yhden oksan olen jo ottanut kokonaan pois, tuo toinen saanee vielä olla hetken.  Pidän teidät ajan tasalla - pitäkää omia viherpeukkuja ylhäällä minun puupapuni puolesta. Ja vinkkejä vastaanotetaan.




Kommentit