Stadinaisen varasvaroitus

Olen elänyt sangen jännittäviä aikoja. Minut ryövättiin! Olin toissapäivänä - naistenpäivänä - tulossa opaskeikalta, jätin ryhmän Kauppatorille ja olin kuluttamassa aikaa ennen sovittua lounasta Loisteessa. Ajattelin pistäytyä katsomassa Minna Parikan liikkeessa, mitä uutuuksia ja herkkuja sinne oli tullut. Astuin tyhjään liikkeeseen ja rupattelin myyjän kanssa. Siinä sitten riisuin rotsin ja repun penkille - ja hups, samantien reppu oli hävinnyt. Homma sujui ihan sekunneissa. Liikkeeseen oli tullut mies, joka ammattilaisten ottei nappas reppuni. Myyjä näki, kun tyyppi poistui, mutta häntä ei saatu kiinni. Hitto, mikä trauma tästä syntyi. Aluksi olin tietty pää kylmänä ja tein heti - parin minuutin sisällä - katoamisilmoitukset pankkiin ym. Soitin myös 112, jossa ottivat tekijän tuntomerkit myyjältä. Huh - olin kyllä ihan shokissa. Repussa oli mun "elämä" - kortit, passit, kalenteri, toinen känny, kaksi mp-3-soitinta, kuulokkeet ym. ym. Vuorokausi meni järjestellessä, pillitellessä ja selittelyssä kavereille. Sitten eilen, vuorokausi tapahtuman jälkeen, minulle soitettiin Ateneumista, jonka invaveskistä oli löytynyt mun reppu! Riensin sinne ja tarkastin sisällön; kaikki näytti olevan tallella. Muistaakseni minulla ei ollut yhtään seteliä - tai max yksi viiden/kymmenen euron seteli, ainoastaan jokunen kolikko. Kolikot olivat tallella, mahd. seteli oli hävinnyt. Repun sisältö ja Max Maran nahkainen käsilaukku/lompakko olivat kaikki revitty sikin sokin - tyyppi oli varmaan aika turhautunut, kun ei saanut mitään hyvää fyrkka-saalista. Huh, mikä helpotus. Sain elämäni takaisin :). Ja sitten alkoikin asioiden selvittely uudestaan, soitot poliisille ja passin/henkilö- ja ajokortin katoamisilmoituksen peruminen jne. No, kortit on jo lopetettu, joten uudet pitää hankkia. Soneran liittymä piti avata uudestaan ja sen sellaista. 

Eli rakkaat ihmiset, olkaa tarkkoja - ammattilaisia on liikkeellä! Minä itse varoittelen aina turisteja ja muita taskuvarkaista - ja sitten osun sellaisen kynsiin itse, tyhmää!

Kun olin saanut reppuni, käväisin keventämässä mieltäni Destinyssä. Odd Mollyn kesämallisto on saapunut. Alla kuva minusta  hippimekosta. Olispa tämä aika kiva nyt kevään rientoihin. 

Ajatellaan positiivisesti ja annetaan roistojen kärsiä omassa tuskassaan. Hyvää naistenpäivää näin jälkikäteen ja KIITOS ystävät kaikesta empatiasta ja myötäelämisestä!

ps. jotenkin tragikoomista, että saalis löytyi juuri Atskista, mistä muualtakaan taidehistorijoitsija-oppaan kamat pitäisi löytyä?! Ja sama maku tyypillä ja mulla; Parikka ja Atski - lempparipaikat!


Mieltä keventävä hippimekko - elämä jatkuu, rosvot eläköön omassa ahdistuksessaan!


Kommentit

  1. oi tuo mekko on täydellinen sulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks ookin Osku :) se on siellä nyt varattuna mulle :D

      Poista

Lähetä kommentti