Stadinaisen fitnesspäiväkirja - sekalaista palloilujutustelua

Fitnesspäiväkirjani on ollut vähän aikaa tauolla, mutta sehän ei tod. tarkoita, etten olisi liikuntaa harrastanut - päinvastoin. Tuntuu, että olen liikkunut enemmän kuin "koskaan", monena päivänä olen treenannut parikin kertaa, mikä on minulle kuitenkin aika harvinaista. Jos en ole osallistunut mihinkään ohjattuun juttuun tai ohjannut itse, niin olen muutaman kerran harjoitellut omaa uutta pallotreeniäni. Pallotreeni edistyy hitaasti ja välillä tuntuu, että myös aika epävarmasti. Olen tuntenut lievää epävarmuutta lähinnä musiikin suhteen. Tässä pallohommelissa musan pitää olla tuomassa energiaa ja bilefiilistä, mutta musan tahtiin ei tarvitse liikkeitä kuitenkaan tehdä  - jokainen valitsee oman temponsa, pääasia, että liikkeet tehdään oikein. Voi tehdä joko hitaammassa tempossa, musiikin tempossa jos haluaa ja pystyy tai nopeammassa tempossa, miten vaan. Silti on tärkeää, että musan fiilis sopii tuntiin eikä hirveesti mitään taukoja tai hidastuksia pitäisi olla. Ohjaaja valitsee itse musat, eli valmiita fitnessäänityksiä ei käytetä. Myös bpm:ssä voi olla vaihteluita, kaiken ei pitäisi olla samaa jotain 124 tms. No, nyt minusta tuntuu, että musat on hyvin kasassa ja palloilu voi hiljalleen alkaa.



Luonnosta, luonnosta :)

Kommentit

Lähetä kommentti