Stadinaisen fitnesspäiväkirja - yläkroppavarusteita

Heippa! Fitnessviikko alkoi erinomaisella ylävartalotreenillä. Olen lisännyt treeniin nyt myös roikkumisharjoituksen. Vielä edes yritä mitään leuanvetoja, mutta aktiivinen roikkuminenkin on minulle haasteellista. Aikoinaan tein joskus passiivista roikkumista niin, että hartiat korvissa annoin vartalon/selän roikkua lötkönä vaan alas. Oli sekin ihan tehokasta ja vaati ylävartalon voimia ja hyvää puristusotetta. Aktiivinen roikkuminen on kuitenkin ihan eri asia, Toistaiseksi olen pitänyt käsiä myötäotteessa ja mielessäni yrittänyt vähän vetää vartaloa hartioista ylös. Hartiat pidetään alhaalla ja aktivoituina.  Eihän tämä kroppa vielä kovinkaan montaa milliä nouse, mutta olen silti jo muutaman kerran jälkeen huomannut edistystä. Pystyn jo  kannattelemaan itseäni puristusotteella hyvässä asennossa 2x30 sek. Ehkä pärjäisin pidempäänkin, mutta kämmenet alkavat hiertää ja liukua. Ylävartalotreenissä olen muutenkin funtsinut, että kannattaiskos hankkia jonkinlaiset hanskat. Kädet ovat välillä aika kovilla nyt kun olen alkanut käyttää kovempia ja kovempia painoja. Olen vaivihkaa tiiraillut muita treenaajia, ja aika monella on käsineet. Tämän päivän treenin jälkeen menin sitten ostamaan minäkin harjoitushansikkaat. Hienot! Alla niistä kuva - kerron sitten ensi kerralla, pärjäsinkö tumppujen kanssa paremmin. 

Jos ei rauta ja kroppa näillä hanskoilla nouse, niin milläs sitten - ainakin on varustus nyt kohillaan, eikö vain?





Kommentit