Makkarigalleria - pilkettä silmäkulmassa

Eilisestä postauksesta selvisikin, että olen viime viikot touhunnut pääosin uuden asuntomme parissa. Hommassa on monta dimensiota; vanhoille esineille täytyy löytää uusi paikka tai sitten niistä pitää päästä eroon jotenkin. Sitten taas kun osa tavaroista on hävinnyt, huomaa, että jotain uutta täytyy saada tilalle. Esimerkiksi taulut ovat aiheuttaneet minulle päänvaivaa. Minulla on paljon tauluja ja erilaisia kuvia sekä julisteita, joita olen nyt viime aikoina yrittänyt plaseerata valkoisiksi maalatuille siisteille seinille. Ei mulla mitään hurjan arvokasta ole, mutta monesta kehystetystä kuvasta on kuitenkin muodostunut minulle rakas. Moni kuva/maalaus/piirros kantaa mukanaan jotain muistoa tai muuta merkitystä enkä siksi halua niistä luopua. Tänä aamuna heräsin järjestämään makkarin seiniä - pieni pilke silmäkulmassa. Tässä joitain välähdyksiä, uudempaa ja vanhempaa.


No joo, peilipöydällä roikkuu tällainen - hihii, stemmaa tai sit ei..... 
Kyltti on Destinystä.


Ja siinä peilipöydän vieressä Viggo Vallensköldin näyttelyjulisteen äärellä on Leif Jörgensenin Haylle suunnittelema rekki, johon olen ripustellut sävysävyyn joitain namuvaatteita. 


Tässä tekstissä myös piilee varma totuus! Ja kyltti sopii isältä saamani teokseen. 
Isä voitti työn Taideyhdistyksen arpajaisissa, eikä tämä Pasi Mannin 60-luvun poptaiteen kanssa vuoropuhelua käyvä jonkin verran provosoiva piirros ehkä ole ihan isäni makuun.  Mutta tänne mun makkarigalleriaan se sopii ihan mainiosti! Teoksen nimi on muuten Fashion rules.



Viimeisin julistehankinta on Hotel Mantan juliste.  Ihastuin tähän Helsingin Juhlaviikkojen geniaaliseen Tatzu Nishin istallaatioon ikihyviksi - ja siihenhän sopii alle mitä mainioimmin niinikään Destinystä hankittu totuuden lause. 

Kommentit