Juhannuksen kiharakokeilu

Hiukseni ovat päässeet kasvamaan ihan valtoimenaan viimeisen vuoden aikana. Jotenkin olen jopa tykästynyt tähän hiusmäärään, vaikka pidänkin hiukset melkein aina kiinni enkä jaksa niitä sen kummemmin laittaa. Vuosien varrella olen hankkinut jos jonkinlaista vempainta; suoristinrautaa, kiharrinrautaa, ilmakiharrinta ja lämpörullaa. Ihastelen aina välillä hollywoodfruareitten ja muiden täydellisten miljonääri-äitien ja -leidien kauniita missikiharoita ja upeasti lainehtivia kampauksia. Minun mahdolliset kiharani ovat useimmiten syntyneet niin, että olen laittanut hiukset illalla jollekin eipämääräiselle sykkyrälle ja aamulla ne ovat jotenkin vääntyneet kiharoita muistuttavaksi pörröksi. Jokin aika sitten minulle suositeltiin vaahtomuovipötkylöitä, joilla saisin helposti hiukseni taipumaan. Ostin siis muutaman paketin, jotka ovat odotelleet inspiraatiota peilipöydän laatikossa. Tänään sitten kuntosalin jälkeen innostuin kokeilemaan vaahtomuovipötkylöiden tehoa. Kuivasin hiukseni lähes kuiviksi, sivelin vähän öljyä latvoihin ja aloin kiertää. Enhän minä edes tiedä miten  nämä kuuluu kiertää, joten rullasin vaan hiustupsun kerrallaan pötkylän ympärille ja väänsin pötkylän jotenkin kasaan. En jaksanut odotella paria tuntia enempää vaan kiskoin ne irti. Ja hups; kiharathan sinne oli ilmestyneet, ei nyt ihan täydellisest hollywoodkiharat mutta kiharat kuitenkin! Näppärää ja helppoa. En sitten tiedä kuinka kauan nämä laineet kestävät tässä kesäsäässä, mutta ainakin olen yrittänyt. Nyt puuttuu vain juhannuksen kukkaseppele ja lookki olisi täydellinen.

Muutama kuva tästäkin proggiksesta :)

Pötkylät Anttilasta

Suihkunjälkeiset lähes suorat ja kuivat hiuksen

 Pötkylät kasassa, ei varmaan ihan niinkuin pitäisi, mutta parempaan en pystynyt/jaksanut

Lainehtiihan ne 

Päällishiukset tosin jäivät aika suoriksi, ne vois piipata raudalla

 Nyt puuttuu vaan juhannuksen kukkaisseppele - no, ens vuonna, nythän 

mulla on kuitenkin kiharat - ei huono!
Nyt meikkaamaan....

Kommentit