Borsalino ja lippis

Hiljattain Damernas Världin kansikuvanaisella oli varsin perinteinen sininen lippalakki päässään. Tajusin, että sellainenhan, melkein samanlainen, minullakin on. Olin hankkinut omani joskus 70- tai 80-luvulla Tukholmassa asuessani. En ole mikään päähineihminen, mutta muistan käyttäneeni kyseistä lakkia aika ahkerasti jonkin aikaa, mutta sen jälkeen se on vaan kulkenut mukana hattuhyllyltä toiselle. En ole kuitenkaan raaskinut hävittääkään sitä, olen kai ajatellut, että otan sen vielä käyttöön joskus; mallihan on klassinen ja sopii itse asiassa minulle aika hyvin. Nyt Damernas Världin innoittamana kaivoin lakin esiin ja pyysin Ekiä kuvaamaan minut se päässä - ja kas, ihan kiva ja käyttökelpoinenhan se oikeastaan on.

Hattufiiliksiin päästyäni muistin nähneeni ruotsalaisen  Ellen huhtikuun numerossa kuvan Borsalino-hatusta. Ja sellainenhan minulla on myös. Omani on tosin tummanruskea, Ellessä oleva kuvassa oleva Borsalino on luonnonvalkoinen. Mutta aivan aito Borsalino tämä minunkin kappaleeni on. Ja sitäpaitsi aitoa vintagea. Olen löytänyt sen aikoinaan äitini isän tavaroista, ts. tämä on käsittääkseni jostain 30-luvulta! Borsalinoni on lippiksen tavoin kulkenut mukanani paikasta toiseen, vaikka en sitä oikeastaan ole käyttänyt ollenkaan. Tykkään siitä tosipaljon, ja sopiihan sekin minulle - eikö vain?
Ps. päälläni oleva lempparivillis on hankittu aikoinaan "edesmenneestä" Helsinki10:stä, se on Topshopin mallistoa.


Damernas Världin mallilla sininen klassikkolippis ja



sellainenhan minullakin on. Omani on hankittu Tukholmasta joskus 70- tai 80 -luvulla,
ihan tätä päivää - klassikko!





Huhtikuun Ellessä vaalea borsalino, vähän toinen malli - leveämmät lierit jne - mutta


tämä huopahattu on myös Borsalino, upea klassikko tämäkin, eikö vain?






Ihan oikea Borsalino Italiasta - hankittu tietääkseni 30-luvulla perinteisestä Wahlmanin hattuliikkeestä


Kommentit