Äidiltä tyttärelle

Olen silloin tällöin kertoillut kuinka tyttäreni käyvät vaatekaapillani tekemässä löytöjä ja valkkaamassa rompetta erilaisiin tilaisuuksiin. Meillä on aina ollut tapana kierrättää vaatteita edestakaisin, olemme aika lailla samankokoisia - kaikkien mitat vaihtelevat vähän, mutta aina meistä kolmesta löytyy joku, jolle hankitut vaatteet istuvat.

Lähinnä siis kierrätys on koskenut minua ja tyttäriäni, mutta joskus satunnaisesti teemme tutkimusretkiä myös tyttöjen mummin, äitini, vaatekaapille. Muutama päivä sitten vieraillessani vanhempien luona juttu ajautui jostain syystä käyttämättömiin vaatteisiin ja mutsi totesi, että hänenkin kaapissaan on joitain "virhehankintoja". No, kenelläpä ei olisi... Mutta sittenhän minä ampaisin heti tsekkaamaan, josko sieltä löytyisi jotain minulle sopivaa. Ei niistä uudemmista oikein ollut mulle, mutta sen sijaan löysin aivan ihkun 60-luvun glitterjakun. Sen halusin - ja sain! Jakku on aikoinaan hankittu Iso Roballa sijaitsevasta leninkiliikkeestä, sen kauniit yksityiskohdat ovat hienosti  ommeltu ja se kimaltelee ihanasti. Ja se istuu mulle kuin valettu. Tämä on just sellainen jakku, jolla saa asun kuin asun piristettyä. Esimerkiksi joidenkin hyvien farkkujen kanssa juttu luo mageen kontrastin. Yess!







Kommentit

  1. Meidän perheessämme kierrätys suunta on minun vaatekaapistani äiti ja pikkusiskojeni käyttöön. Onhyvä kyllä että ne vaatteet joita ei tule käytettyä löytävät uuden omistajan, mutta sitten kun kyseessä ovat ne omat suosikit niin hävettää myöntää että ottaa hieman toisinaan päähän kun ne seilaavatkin siskojen matkaan.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti