Torikahvit

Tää opas hehkuttaa toistuvasti matkailijoille, kuinka fantsua on istahtaa kahville ja possulle johonkin Kauppatorilla sijaitsevaan perinteiseen torikahvilaan. Ja sitten muistan aina myös mainita, että Hagiksen tori on sellainen vielä aidompi ja monelle vierailijalle tuntemattomampi keidas, johon kannattaa käydä tutustumassa, jos vaan aika sallii. Just niin, ja milloin olen sitten itse käynyt torikahvilla missään, Hagiksen torista puhumattakaan? No, tänäään! Minulla sattui olemaan asiaa sinne kulmille ja päätin nyt vihdoin nauttia tästä mainostamastani huippukokemuksesta. Oli ihan rentouttavaa istua lämmitetyssä teltassa ja nauttia Juhlamokkaa ja sämpylää, ei kuitenkaan munkkia näin heti aamutuimaan. Tori oli aika autio, eloisa markkinahumu loisti poissaolollaan. Mutta näinhän se pitää kai ollakin, aitoa tunnelmaa. Ja onneksi olin aamulla hetken pähkäilyn jälkeen  päätynyt ottamaan topparotsin niskaan, sitä tarvittiin.  Kun kerran Hagikseen asti olin tullut, piti mun myös käydä pitkästä aikaa tarkistamassa Moskovan lahja Helsingille - Maailmanrauhan patsas 1980-luvulta. Hieno...


Torikauppa ei vielä ihan huipussaan

 mutta Kahvisiskot palvelee
 
Sateinen ja kolea aamu, mutta teltassa on lämmintä

 Päivän aamiainen
 
tässä myös - possu jäi ottamatta

Krunika siintää taustalla

 
 Hagiksen halli taustalla oikealla, sinne ens kerralla
 
 Orvokit viestittävät tulevasta keväästä

 Kauniita ja
 
uljaita...


että tällaista taidetta.

Kommentit