Pitkän pyhän puuhastelua



Pääsiäisen aika on se ajanjakso vuodessa, jolloin tää Stadinainen melkein aina elelee leppoista keikkalesken elämää. Tähän aikaan suuri osa etelän soittajista matkaa kohti pohjoista vuotuisille Lapin-rundeilleen. Uskon ja tiedän, että mulla on aika monta kohtalotoveria näissä piireissä. Soittajat pomppaavat tunturilta toiselle viihdyttämässä niin ikään etelästä päin tulleita pääsiäismatkailijoita perheiden ja partnereiden jäädessä pyörittämään pyhää (ja arkeakin) himaan.

Olen niin tottunut tähän asetelmaan, että en oikeastaan enää edes osaa päivitellä tilannetta, vaan järkkään itselleni aina jotain mukavaa tekemistä. Tänä pääsiäisenä olen harrastanut reippaasti kuntoilua, seurustellut kahteen otteeseen neljässä sukupolvessa  sekä tavannut vähän kavereita. Lindan nuorempi poika vietti 8-vuotis-synttäreitä ja sen tiimoilta olen myös yrittänyt selvitellä erilaisten kosketinsoittimien ominaisuuksia. Pikku-Wille on nimittäin ilmoittanut haluavansa oppia soittamaan pianoa. No, sain kuin sainkin hankittua hänelle F-Musiikista simppelin soittimen, jolla W voi alkaa testailemaan omaa mielenkiintoaan tähän lajiin. Meillä ei tänä vuonna ole kovinkaan paljon pyntätty kotia pääsiäisasuun lukuisia tulppaaneita ja joitain pikkutipuja sekä keltaisia kynttilöitä lukuunottamatta. Sen johdosta onkin ollut kiva ihastella sekä Hannimarian että Lindan herkullisia pääsiäiskoteja. Olen ollut ihan vähän ahkerakin, olen nimittäin siivonnut tämän meidän kämpän. Ja, joo, siivouksen vastapainoksi olen kyllä myös torkkunut telkkarin edessä naistenlehdet vatsan päällä;).

Ihan ookoo pääsiäinen!

Ihanaa pääsiäistunnelmaa Hannimarialla

Hannimarian kämppä on tuttu aikaisemmistakin postauksista, mutta

 tämä laiskanlinna on uusi hankinta. Hm on ostanut sen Huuto.netistä, ja maalannut tekstiilimaalilla kullanväriseksi. Hyvä idea!

 Mausteisen upeita  pääsiäisvärejä ja
 
 ihania ruusunkukkia kristallivadilla

 



 Eläinrakkaalla Hannimarialla on kotonaan sekä taidekissoja että oikeita kissoja!

 Emäntä on varsinainen kissanainen -hih.
 
 Willen uusi soitin
 
 - heti käyttöön
 
 Synttäri-pääsiäiskakku
 
 Takana siintää pasha

 Herkullista!
 





 
 
 Grattis Wille - 8 år!


Kommentit