Nahkatakkinen...

Tykkään nahkarotseista, olen aina tykännyt - siis niin kauan kuin nyt yleensä olen vaatteista piitannut. Ehkä murkkuiästä asti. Perinteisten mc-rotsien eri muunnokset ovat tulleet ja menneet vaatekaapissani. Diggaan muistakin nahkavaatteista, tosin tällä hetkellä mulla ei paljon muuta rotsien lisäksi ole kuin kaksi nahkahametta ja yhdet vanhat säämiskähousut.80-ja 90-luvut taisivat olla etenkin nahkahousujen kulta-aikaa, mulla oli taannoin varmaan ainakin viis paria eri värisiä nahka- ja mokkahousuja, onneks ei enää ole, huh. Tai siis tällä hetkellä ei nahkahousut kiinnosta mua laisinkaan. Mutta jokunen nahkarotsisuosikki mulla on jäljellä. Kolmea niistä käytän ihan säännöllisesti ja kaksi, molemmat punaiset, ovat sellaisia jotka odottavat kiltisti, jos vielä innostuisin niitä käyttämään. Nahkarotseissa on se hyvä puoli, että ne vaan paranevat käytössä, pehmenevät ja muotoutuvat mukavammaksi, ja mitä kuluneempi, sitä päheempi, mun mielestä.

Tigerin paksumpi mc-rotsi muutaman vuoden takaa - muistuttaa ehkä vähän niitä 80-luvun rotseja - tää tosin ihan kakstuhat-luvulta

Armanin pehmeä nahkis on supersuosikki, päällä todella usein

Tässä ehkä näkee kuinka ihanan pehmeää nahkaa,

vakosametilla vuorattu kaulus  on jo vähän kulunut

 Hienosti viimeisteltyä

 Tykkään tosta tyköistuvuudesta myös, naisellinen leikkaus - bleiserin ja rotsin välimuoto

Rosnerin muutaman vuoden takainen pehmeä nahkis on myös tyköistuva,
vyö tosin tekee siitä jotenkin vähän ehkä raskaamman, mutta siinä

on todella hyvät leikkaukset takana, väri on harmaa kivalla antiikkisella touchilla


Ja alla sitten Tukholmasta 90-luvulla hankittu viininpunainen perusnahkis,
paljon käytetty aikoinaan ja siksi ihanasti kulunut. Nyt tää on ollut unohduksissa, mutta
ei onneksi ole kohdannut poistotoimenpiteitä kuten niin moni muu 90-luvun nahkis.

Tää perinteinen on itse asiassa taas ihan okey, vois alkaa
käyttää useamminkin. Viininpunainen on taas varsin käypä värikin


Ja seuraava kirkkaan punainen on sekin Ruotsista, Jofaman

Tätä en ole myöskään paljon käyttänyt, en tiedä miksi,
rotsi on pehmeää hyvää nahkaa ja mallikin on okey.
 

ps. tukkapehkolleni pitäs tehdä jotain, mutta mitä?

Kommentit