Hoitosuunnitelma

Tänä jouluna sain lahjaksi kolme erilaista hoitolahjakorttia. Molemmilta tyttäriltä sain lahjakortin China Liangtse Wellness -hoitolaan. Olen nyt tutustunut lahjakorttien mukana tulleeseen esitteeseen sekä hoitolan nettisivuihin. Tarjonta näyttää ihanalta, ja tulee olemaan vaikeaa valita mieluisimmat hoidot - molemmat lahjakortit kun ovat sellaisia, että voin itse päättää minkä lahjakortin summan mukaisen hoidon haluan. Toinen lahjakortti käy neljään eri hoitoon; pää- ja hartiahierontaan, selkä- ja niskahierontaan, kasvohierontaan tai kuppaushoitoon. Olin kuvitellut, että kuppaus on tyypillinen suomalainen kansanparannuskeino, mutta näyttää se pätevän myös kiinalaisessa lääketieteessä. Näistä puolen tunnin hoidoista taidan valita selkä-ja niskahieronnan. Esitteen mukaan selän hieronnan aikana stimuloidaan meridiaaneja, kehon energiaväyliä, ja hoito on tehokas selkä- ja niskahartiaseudun jännitysten poistaja. Hyvä, sitä tarvitsen.

Toinen tyttäriltä saatu lahjakortti oikeuttaa 50 minuutin hoitoon ja voin valita meridiaanihieronnan, joka on vähän perusteellisempi kuin tuo puolen tunnin hoito tai sitten voin ottaa Qi:n tasapainottamisen. Jälkimmäinen tuntuu nyt kyllä niin houkuttelevalta, että ottanen sen. Erilaiset aasialaiset tekniikat sovitetaan minun yin/yang tasapainolleni. Hoidossa käytetään akupainantaa, yang-energia-hierontaa ja rentouttavaa hierontaa yinin rauhoittamiseksi. Joo - toihan natsaa just ehdottomasti minulle!

 
Rakas Eki-mies antoi lahjakortin, jossa hän lupaa maksaa jalkahoidon valitsemassani paikassa. Jalkahoidon suhteen tulen pitäytymään aika tavallisessa jalkahoidossa, haluan hoidon kuitenkin jossain ihanassa spassa. Yleensä olen käynyt vähintään joka toinen kuukausi hoidattamassa- ja hierottamassa klabit, mutta nyt on tainnut mennä vähän pidempi aika. Täytyy katsoa tästä lähistöltä joku kiva mesta, mun entinen luottohoitola on muuttanut toiselle puolelle kantakaupunkia, enkä taida nyt mennä sinne. Haluan ehdottomasti sellaisen jalkahoidon, johon sisältyy napakka jalkahieronta myös. Jalkahoidossa mulle tuottaa aina suhteettomia ongelmia valita kynsilakan väri - jotenkin se on vaan niin hankalaa. Mulla on muutenkin yleensä se ongelma, että mitä pienempi päätös on tehtävä, sitä vaikeampaa se on. Tässä kynsilakka-asiassa voin pitkään puntaroida sitä ottaisko perinteisen punaisen, vaiko jonkun sinisen, mustan, turkoosin ...

Mutta ihania hoitoja on tiedossa tässä lähiaikoina. Raportoin luonnollisesti sitä mukaa kun olen hemmotteluissa käynyt.

Kommentit