Manolon mietteitä

Selailen tässä sitä G5-jengiltä saamaani Fashion-opusta, jossa on joka päivälle oma muotiin liittyvä mietelause. Mietelauseen lisäksi jokaisella aukeamalla on jonkun muotitalon tms. mainos. Päivämäärän kohdalla on myös aina jonkun sinä päivänä synttäriään viettävän muotivaikuttajan syntymävuosi. Tänään synttäreitään viettää ihana muotipersoona ja -suunnittelija Alexa Chung. Chungin syntymävuosi on kirjan mukaan 1983. Onnea Alexa!

Tämän päivän mietelauseesta vastaa kenkäsuunnittelija Manolo Blahnik. Minulle Manolo tuli tutuksi Sex and the City -sarjasta, Manolot olivat ainakin Carrien suosiossa. Itselläni ei ole yksiäkään Manoloita, mutta olen piipahtanut Manolon putiikissa ainakin NYC:ssa ja muistaakseni myös Lontoossa. Putiikista ei ainakaan noilla kerroilla löytynyt sellasia ihan must have -kenkiä. Onneksi!

Manolo on sanonut:
"Shoes are the quickest way for women to achieve instant metamorphosis"

Olen itse taipuvainen olemaan samaa mieltä - kyllähän kenkävalinta vaikuttaa ihan koko olemukseen. Jos kengät viestittävät jotain muuta kuin muu vaatetus, niin kyllä kenkien välittämä vaikutelma on vahvempi. Ja ainakin mulle käy niin, että melkein koko mun olemus muuttuu kenkien myötä. Kävelytyyli ja muu kehonhallinta ja -kieli  ovat ihan muuta, silloin kun mulla on jotkut kivat korkkarit jalassa verrattuna siihen kun mulla on jotkut kuluneet lenkkarit sujautettuna klabbeihin. Jotkut kengät saa mut tuntemaan itseni sporttiseksi ja  joissain toisissa kengissä - esimerkiksi joissain  sandaleteissa tai korkeakorkoisissa nahkasaappaissa - olen huippunaisellinen. Ja kyllä mä esimerkiksi olen myös aika lailla toinen ihminen, jos kengät ovat mukavat jalassa.

Intouduin kaivamaan kenkäkaapistani joitain omia metamorfoosityyppiesimerkkikenkiä. On kiva funtsia, miten muutun näiden kenkien myötä. Osa allaolevista kengistä ovat esittäytyneet jo mun aikaisempien juttujen yhteydessä, mutta ei taida haitata. Tästä löytyy viitteitä kyllä laidasta laitaan - funtsikaa!


 
 50-luvun burleskia vai? Minna Parikalta viime vuonna
 
 
Rockmuusikko? Vagabondin bootsit muutaman vuoden takaa
 
 
 Samettinilkkurit kiiltonahkakiilalla - monikäyttöiset, pikkusievät?
 
 
Trenditietoinen pari vuotta sitten? Maria Veitolalla oli Maria-showssa nää jalassa;  Acnen kiiltonahkanilkkurit 
 
 
Huhhuh - jalkaan ja menoks - Reebokit 90-luvulta
 
 
 Hm - pikkusievän kotirouvan pikkukengät? Minna Parikalta.
 
 
 Teinin linttaanastutut Emut?
 
 
 Puumanaisen glitterkoristellut city-lenkkarit? Red Shoesta, mistäs muualtakaan?
 
 
KiilakorkoisetVagabondin kangasavokkaat - kesäiset pitsimekkonaisen kengät?
 
 
 Swaroski-kiiltonahkasandaletit Red Shoesta - kepeät sirolle naiselle?
 
 
Ruutu-stretsit nekin Red Shoesta - näistä mä oon ainakin saanut mielettömästi kivaa palautetta - mitä ne viestii?
 
 
Kumppari Tukholmasta - puutarhuri?

Kommentit