Lumi tuli Stadiin

Tänään minulla piti olla vuoden viimeinen risteilyopastus. Olin juuri lähdössä ovesta ulos kun järjestäjä soitti ilmoittaakseen, että keikka oli peruttu. Risteilyalus ei ollut päässyt satamaan sääolosuhteiden vuoksi. Se on tosiharmi, sillä varmasti laivan n. 900 brittiä olivat odottaneet näkevänsä Helsingin. Matkustajille oli järkätty kivaa talviohjelmaa ja Stadin just peittänyt ensilumi olisi takuulla kruunannut kaiken!

Itsekin heraisin silmiäni, kun aamulla katsoin olkkarin ikkunasta kadulle - oho! Kaikki oli valkoisen lumen peitossa. Mutta ei mennyt montaa minuuttia, kun katujen lumi oli jo muuttunut ruskeaksi. Roskia viedessäni hiffasin, että mun fillari seisoo vielä pihalla, sekin yltäpäältä lumessa. Täytynee viedä kellariin. Ja mä kaivoin myös mun lammastossut kaapin pohjalta, nyt on niiden aika!


 
Oho - ikkunasta näen, kuinka autot ovat valkoisen lumen peitossa

 
 ja fillari kans...
 
 
ja tossut...
 
 

Kommentit