Lämmikettä

Tänään on ainakin täällä Stadissa ollut kylmää ja pimeetä. Mittari on kyllä ollut nollan yläpuolella, mutta jotenkin toi tuuli on ollut niin raaka, että olen ollut ihan jäässä. Mikäs siihen auttais muu kuin lämmin glögi! Eli tuumasta toimeen, glögikausi alkakoon. Eli nyt se on korkattu! Mutta korkkausta ennen lähdin monen muun tavoin kiertämään takkikauppoja. Tajusin, että mulla ei todellakaan ole yhtään lämmintä takkia. Vanhat on hajonneet, annettu pois tai myyty kirppiksellä. Eikä mulla sitä paitsi koskaan ole oikein lämmintä ja hyvää talvitakkia ollutkaan. Viimeksi satsasin kunnon untuvatakkiin joskus 90-luvulla, ja käytinkin sen ihan puhki. Muuten olen talvisin harrastanut enemmän tai vähemmän kerrospukeutumista, päällystakit ovat olleet sen verran isoja, että niihin on voinut ahtautua sisään toppautuneena useampaa villajumpperiin ja -takkiin. Mutta nyt on ihan oikeesti tosi kyseessä - mulla ei ole yhtään mitään hyvää rotsia!

Rotsin täytyy olla sellanen, että se pitää tuulta, on lämmin ja sitä pitäis pystyä käyttämään niin housujen kuin hameenkin kanssa. Eli parhaita vaihtoehtoja ovat varmasti polvipituiset untuvatakit tai jotkut vuorelliset parkat, myös joku niiden välimuoto käy. Nyt istahdin tähän koneelle glögimukin kanssa ja aloin kruisailla netissä, mutta en löytänyt oikeestaan yhtään parempaa kuin mitä olen jo bongannut kaupungilta. Löysin netistä kuitenkin kuvat  mun tämän päivän kierroksen topkolmosesta. Näitä kaikkia kolmea olen sovittanut putiikeissa ja jokainen kävis ehkä mulle.  Glögitonttukuvan jälkeen tuleee siis talvirotsit paremmuusjärjestyksessä (ja mistä johtunee, että hinnan korkeus ja rotsin päheys korreloi keskenään - luonnollisesti!)

 
Glögikausi korkattu!

Tämän haluaisin, ehdottomasti!
Rotsin löytää Fredan Nómadista, olen sovittanut:)
 
 
Acnen hyvä untuvarotsi - vaihtoehto 2.
Löytyy ainakin Beamista Erottajalta että Gaudetesta Fredalla.
 
 
 
 
Tämä vaihtoehto 3. on Hopen - harmillista, etten saanut isompaa kuvaa, mutta rotsi on nähtävissä
dynaamisessa näkymässä sivulla:
hope-sthlm.com/shop/womens-shop 
Tämä on saatavilla ainakin Erottajan Beamissa.
 

Kommentit