Design-fiilistely jatkuu

Viikonvaihteessa Visit Helsinki oli kutsunut muutaman suositun ruotsalaisen design-, ruoka- ja musiikki-bloggaajan tutustumaan Helsingin tarjontaan. Heille oli räätälöity kattava kahden päivän proggis, johon sisältyi esimerkiksi baarikierros Kalliossa, Tigerin Halloween-bileet, Helsinki Vintage-tapahtuma ja brunssi Teurastamolla. Mä en osallistunut noihin muihin juttuihin, mutta  sain olla heidän oppaanaan kolmen tunnin ajan heti heidän saavuttuaan Helsinkiin. Mun kierrokseen sisältyi käynti muiden muassa noissa mun aiemmin esittelemissä Kampin kappelissa ja Kulttuurisauna-rannassa sekä Design Forumissa.

Design Forumissa me tavattiin Eija Taljavaara, joka kertoi Design District -alueesta ja Design Forumin tominnasta. Mä otin muutamia kuvia Design Forumin näyttelystä ja myymälästä. Unohdan usein, kuinka näppärä paikka Design Forum on myös silloin, kun tarvitsee jotain pientä ja kuitenkin laadukasta ja erilaista lahjaa jollekin. Esimerkiksi noi ihanat Rapalan avaimenperät tai Lumin pikkukukkarot ovat tosi-istuvia pikkulahjoja. Nostalgisista muovisista pikkukilpa-autoista puhumattakaan.

Paikalla oli myös monitoimimies Anders Westerholm, joka kertoi mm. Stadin ruoka- ja musiikkitarjonnasta. Sen lisäksi, että Anders on nyt jo ikävä kyllä käsittääksni lopetetun We are Helsinki-forumin puuhamies, hän on räppääjä, ravintoloitsija ja viinin maahantuoja. Andersilla on kolme sushiin ja viiniin erikoistunutta kuppilaa Stadin keskustassa. Siitä tulikin mieleeni, että mun tekee mieli sushia...


Anders Westerholm kertoilee Stadin kulttuurielämästä; Sushi and Wine-paikoistaan, musasta jne...
 






 





Kommentit