No hablo español..

 
vielä, mutta aika pian varmaankin hablaan jo ihan ketterästi. Olen nimittäin aloittanut espanjan opiskelun jälleen kerran. Tällä kertaa luen espanjan alkeita yliopiston kielikeskuksessa. Pääsin intensiivikurssille, meillä on kuusi oppituntia viikossa. Olen siis lukenut hiukan espanjaa joskus satabiljoonaa vuotta sitten, Porvoon Matkailuopistoa käydessäni. Ja sit joskus olen tavaillut sitä joillain muilla kursseilla, viimeks varmaan 16 vuotta sitten, kun mun vanhempi tytär Linda oli lähdössä Ecuadoriin vaihtariks. Mutta en mä osaa enää kun joitain sanoja, enkä mä koskaa ole espanjaa osannut puhua. Sitäpaitsi oon vaan yhden kerran käynyt espanjaa puhuvassa maassa - se oli kans jotain 25 vuotta sit, kun käytiin Lanzarotella. No, mutta tästä se alkaa, kurssi etenee huimaa vauhtia, täänään päästiin jo vaik mihin verbeihin jne. Mut mulla pitäis nyt kyl olla aikaa paneutua tähän, mulla on opinto-oikeutta viel tää vuos, mutta mun ei oikeestaan tartte suoritella mitään. Paitsi sit, jos haluan suorittaa kansatieteestä aineopinnot valmiiks. Sen vois tietty tehdä, kun niist sivuainekokonaisuuden aineopinnoist ei puutu ku muutama piste. Mut katellaan...
  
 

Tällaisesta kirjasta espanjaa tällä kertaa. Kuvat ovat vähän sumeita, mut niin on mun espanjankielen taitonikin

 
Ensimmäinen luku, esittäytyminen - hyvin menee

Kommentit