Stadin Valtteri

Tänään mä olin mun tyttären Tiinan kans myymässä tavaroita Valtterissa. Valtteri on kirpputori, joka järjestetään VR:n entisissä makasiineissa Vallilassa. Siel järkättävät kirpputorit ovat aika suosittuja. Mä oon ollut kerran, varmaan kymmenen vuotta sit, siellä myymässä. Nyt me ajateltiin nyt mennä tsekaamaan, millainen meno siel nykyään on. Meiltä oli jäänyt paljo kamaa myymättä Hietalahden kirppikseltä ja lisäks me ollaan raivattu omilla tahoillamme niin, että roinaa ja vaatteita riitti yllin kyllin myytävätks.

Multa meni ihan hyvin koruja ja vaatteita, Tiinalla oli mukana paljon dvd:eitä ja kirjoja, ne ei mennyt ollenkaan. Meillä oli kanssa aika paljon erilaisia pieniä koriste-esineitä ja pehmoleluja, joista meni muutama. Mutta me todettiin, että Valtteri on nimenomaan vaatteiden myyntimesta. Asiakaskunta oli todella kansainvälistä ja monen kanssa sai puhua englantia tai elekieltä. Ja jengi osaa kyllä tinkimisen taidon, ei tavarasta niin kovin paljoa rahaa saa, mutta kivaa oli silti.
 

 
 Valtterissa myynti käy
 

 
 ja meidän ständin kulissesissa, pöydän takana ja alla, aika paljon sälää...
 

Nämä hääkengät ovat tuotu Tukholmasta vuonna 1951, nyt ne löytyi mun mutsin kätköistä,
en myynyt niitä kuitenkaan vielä. Ehkä vien ne johonkin vintage-liikkeeseen, jossa jengi osaa arvostaa niitä. Mulla oli yhdet toisetkin kengät samalta ajalta, mustat mokkaset, ne mä myin yhdelle nuorelle kimmalle, jolle ne istuivat kuin valetut. Harmi, etten tajunnut ottaa niistä kuvaa ennen myyntiä.

 
Meillä oli vahtikoira, Nancy, mukana.

Kommentit