Juusto- ja viininyyttärit

Eilen joukko leidejä kokoontui mun frendin Hannimarian kodikkaaseen kämppään juusto- ja viininyyttäreihin. Hannimaria asuu Etu-Töölössä ja koska hän on ammatiltaan sisustussuunnittelija, on mesta luonnollisesti kovin näppärästi sisustettu. Meitä oli yhteensä viisi naista, jokainen toi mukanaan juustoja ja tilpehöörejä, joten saatiin kasaan hyvä napostelupöytä. Mä olin ostanut legendaarista kirsikkajuustoa ja muhevan vahvaa alppijuustoa Stokkan herkusta. Se kirsikkajuuston on mietoa, mutta mulle ihan välttämätön lisä juustotarjottimelle. Mun mutsi on ostanut sitä kaikki vuodet, muistan sen jo lapsuuden juustotarjottimista. En ole törmännyt tällaseen ranskalaiseen kirsikkajuustoon missään muualla kuin just Stokkalla. Maistui frendeillekin!

Tässä pari maistijaiskuvaa juustopöydästä.

 Antimet lisääntyivät, kun kaikki saapuivat paikalle, mutta tässä nyt vasemmalla kirsikkajuusto, alppijuusto, chevré, brie, pippurijuusto sekä mozzarellapalloja. Lisänä tässä kohdassa viinirypäleitä ja mansikoita. Huomioi Hannimarin leopardilautaset - sopii meille!


 Hannimarin kämppä on mausteisesti sisustettu, paljon orientaalisia/aasialaisia vaikutteita, taidetta ja esineitä.



Kommentit