pikkujoulun pikkulaukku

Tähän sesonkin sopivia pussukoita?
Mä en ole mikään pienten laukkujen ihminen. Mulla on aina niin käsittämättömän paljon kamaa mukanani, että mikään pieni kirjekuorilaukku tai pussukka ei yleensä riitä. Toisaalta, olen aina kuitenkin huomannut, että en tarvitse enkä hyödynnä viidettäosaakaan mukana kantamastani rojusta. Mut sit taas toisaalta, kun olen yrittänyt karsia ja olen jättänyt himaan jotain laukustani, olenkin just silloin luonnollisesti tarvinnut nimenomaan sitä puuttuvaa juttua - ehdottomasti! Ja sit harmittaa.

Kävin nyt sitten kuitenkin vähän läpi tätä mun iltalaukkuvarastoani. Se ei ole iso, ja suureksi osaksi se pitää sisällään vintage- ja/tai muuten vaan vanhoja pussukoita. Yksi näistä on mun mummin vanha, siis varmaan jostain 30-luvulta. Se on toi ihanan kulunut nappanahkainen pussukka kultalukolla. Satiininen pussi edellisen yläpuolella taitaa olla mun äidin vanha ja toi käärmekuvioinen on muuten vaan vanha; ostin sen jo 80-luvulla Ruotsissa asuessani. Sitten tässä on viel yks Longchampin peruspussukka ja yks kiiltonahkanen perusjuttu kans. Kaks viimeistä on nekin jo ainakin viis vuotta vanhoja. Sitten on toi söpö pieni "lehmänkarva"-purse, jonka ostin n. 7 vuotta sitten Bulgarian Varnassa. Se on itseasiassa sellanen, jonka voi pujottaa vyöhön - se vyökin on viel tallessa.

Eniten näistä olen käyttänyt tota Picardin kiiltonahkaista, ehkä siks, että sen saa hyvin pujotettua päälle, eikä tartte pelätä sen unohtuvan mihkään pikkujoulujen tiimellyksessä.

Kommentit