Karvajalat

 Vaikka tämä syksy onkin ollut ennätyslämmin, on talvesta luvattu kuitenkin kylmää ja lumista. Ajattelin kerrankin ennakoida tilannetta ja varmistaa, että mun varpaat pysyy lämpiminä. Vaikka mulla on tsiljoona paria talvisaappaita ja nilkkureita, niin yhdetkään niistä ei ole tarpeeks lämpimät tiukan paikan tullen.

Täs näitä mun karvajalkoja. Viimemuotiset karvasäärystimet ja tänvuotiset
nilkkalämmittimet. Sen lisäks, että ne lämmittää jonkin verran,
niin ne myös stailaa vanhat kengät uudenlaisiks - ehkä.
Ekaks mä ajattelin, että ehkä riittää kun laittaa vähän jalan lämmittimiä jo olemassa olevien kenkien päälle. Oon aiemmin jo hankkinut tollasia kasari-tyyppisiä karvaisia säärystimiä, ja nyt eilen löysin Crazyst viel yhdet kivat karvajutut. Tai siis ne on tekokarvaa,  nilkkojen ympärille laitettavat läpyskät, joissa on kivat silkkinauhat. Niillä saa somistettua mitkä nilkkurit vaan, ja sopii ne kyl muihinkin kenkiin. Mutta mitkään näistä ei auta suoranaisesti varpaiden lämpötilaan.   Mä oon jo useamman vuoden tsiigaillu Uggeja ja Emuja ja sen tyyppisiä vähän sillä silmällä. En ole kuitenkaan ostanut, kun oon funtsinut, että mä pärjään. Nyt kuitenkin ajattelin, että josko satsais vaikka Emuihin. Olen vähän vertaillut, ja tullut siihen tulokseen, että Emut on parempilaatuset kuin Uggit. Ja Emu-firma on edelleen aidosti Aussilainen, kun taas Ugg -tuotemerkki on myyty USA:aan ja kenkien laatu on kuulema sen myötä heikentynyt. En tiedä, mutta jotenkin mä oon päätynyt diggaamaan Emua enemmän.
Emu Melbat - nää on mun ykkösvaihtoehto -
pitäis varpaat lämpimänä ja ois älyttömän
helpot pukea jalkaan; senkun vaan
pulauttaa klabit sisään ja menoks.

Emun mallivalikoima on aika iso, mutta mä haluun nyt sellaset, jotka on helppo pukee päälle. Siis sellaset, että ei tartte kyykistellen vetää varsia tai ängetä jalkoja hiki hatussa kenkiin. Ja kun mä kuitenkin talvella varmaan käytän enemmän housuja, farkkuja jne. niin nilkkurit on ihan tarpeeks. Nythän tavoitteena on pitää varpaat lämpiminä. Sitäpaitsi mähän voin sit laittaa noita karvalämmittimiä sääriin, jos ne alkaa palella.

Mä oon nyt vähän kahden vaiheilla, ottasko noi Melbat vai noi Angels Lo.t. Tai kyllä noi perus Stingeritkin on hyvät. Ne vois tilata suoraan Emun nettikaupasta tai sit kyllä noita löytyy ihan täältä Stadin kenkäkaupoistakin. Esimerkiksi Ziosta löytyy mun kokoa noita vaaleenruskeita Melboja. Ja sitten on luonnollisesti se yks ongelma viel; mikä väri? Mä oon kallistumassa tähän chestnut väriin - jotenki se tuntuu aidolta ja siinä toi matsku näyttää ihanan luonnolliselta.  Hm. Tarttee miettiä ja silti pitää kiirettä, nää alkaa huveta jo kaupoista vaikka onkin tosiaan viel aika lämmin. Mut Emuja ja Uggeja voi kyl pitää luonnollisesti vaikka ei ois kylmäkään.

Nää Angels Lo:t on kans hyvät, mut ehkä
ei niin näppärät pukee jalkaan, toi remmi pitää
toisaalta lumet ulkona paremmin kun sitä
vois vähän kiristää.

Ja tää perus Stinger-malli on hyvä, mut sitä ei näytä
löytyvän tossa chestnut-värissä. Mä en ole ihan
varma haluisinks mä tän mushroom-värin.


Kommentit