Faijanpäivälounas


Faija ja mä

Mulla on monessa suhteessa hyvä faija. Ei siitä ole pahaa sanottavaa, vaikka se onkin temperamentiltaan vähän liiankin samanlainen kuin mä. Kun mä olin nuori siitä samankaltaisuudesta seurasi usein aika railakkaitakin yhteenottoja. Nykyään ei kai kumpikaan enää viitsi turhasta rähistä.





Meillä on ollut tapana juhlia faijaa niin, että hän - faija itse siis- piffaa meidät johonkin syömään. Aika usein ollaan ollut nyt jo melkein legendaariseksi muotoutuneessa Mamma Rosassa Töölössä. Joskus meitä on suurempi joukko, joskus taas ollaan ihan ydinporukalla. Ydinporukka tarkoittaa mutsia, faijaa, mua ja mun kahta tytärtä. Välillä on ihan kiva olla ilman kaikkia poikaystäviä ja avio-/avomiehiä. Ja lapsenlapset taas viettävät usein isänpäivää faijansa kans.

Mun alkupala - broileri-vuohenjuustosalaatti


Linda otti peura-graavisiikatartarin alkupalaks




Faija valitsi pääruuaks häränmarmoripihvin
konjakki-pippurikastikkeella



me muut vedettiin  savustettua nieriää hummeri-kermakastikkeella



Jälkkäriks tyrnimarja-suklaaleivos - herkullista!


Kiitos, faija, taas kerran - ja hyvää isänpäivää!

Kommentit