Vedessä

Olen varmaan joskus jo skrivannutkin, että ollaan mun kaverin Anin kanssa alettu harrastaa vesijuoksua. Aiemmin mä oon ollut kova kuntoilija, ohjannut useita liikuntatunteja viikossa ja treenannu hitsisti muutenkin. Nyt talvella aloin kaivata jotain uutta treenimuotoa ja sillon Ani ehdotti vesijuoksua.

Vesijuoksuvarusteet: Björn Borg-uimapuku, vesijuoksuvyö,
sandaalit, pyyhe ja meikkilaukku. Lilja on rekvisiittaa:)
Koko kevät ollaan käyty Urheilutalon uimahallissa ja polskittu siel muiden joukossa. Vesijuoksu on tehokasta, mutta samalla tuntuu kun ois pumpulissa, vesi tukee liikettä jotenkin vaan niin hellävaraisesti. Ihana tunne.

Nyt kuitenkin kaikki Stadin sisäuimalat ovat kesätauolla, joten me funtsittiin, et jos mentäski Stadikalle. Me ollaan molemmat käyty Töölös skolee ja itse asiassa tohon aikaan koulun jumppatuntejakin pidettiin välillä stadikalla. Me ollaan vedetty tota stadikan rataa niin, että jumppamaikka käveli laidalla sekkari kädessä ja lateli kannustuskommentteja. Vähä nauratti nyt, ku vedettiin siel vuosia myöhemmin nää vesijuoksuvyöt ympärillä. Me ei oltu Anin kans kouluaikana mitään kaikista kilteimpiä ja tunnollisimpia oppilaita, vaikka skole menikin ihan hyvin. Joskus meillä oli miltei skaba siitä, miten vältyttäis osallistumasta jumppatunneille... Mut uinti ja vesijumppa ovat kyllä olleet mulle mieluisia aina, skoleaikanakin mä olin jo ihan hyvä uimari. Myöhemmin must tuli kans mm. hydrobic-ohjaaja ja oon ohjannut vesijumppaa esimerkiksi veteraaneille. Mutta on se ihan erilaista olla itse vedessä kuin ohjata siinä altaan reunalla.

Stadika on ihan kiva paikka käydä tällai kesällä, pari kertaa on ollut ihan mieletön helle ja tietty sillon on paljo jengiä, mut me mennään usein aika myöhään iltapäivällä jolloin on jo vähän rauhoittunut. Aika menee nopeesti kun katselee ihmisiä, siel on tyyppejä ihan joka lähtöön; kaiken ikäisiä, kokoisia, värisiä jne.

Vesijuoksuun tarvitaan oikeestaan vaan toi  vyö, monissa paikoissa sellasen saa lainata - mä ostin nyt oman Stadiumista niin sitten tiedän,että on aina sopiva ja puhdas vyö käytettävissä. Lisäks mulla on Bulgariasta ostamani Sandic-varvasvälisandaalit, vanha Björn Borg -uimapuku (jossa lahkeet!) ja KLM-lentoyhtiöltä saatu nesessääri sekä pyyhe. Näillä menään - nyt kesällä ainakin kaks kertaa viikossa.

Kommentit