Jalkinejatkis - kevään vihreää

Nämä kengät aiheuttivat niin paljon hilpeyttä ympäristössäni että ei mitään rajaa. Mun faijan ilme, esimerkiksi, oli kyllä ihan hölmistynyt. Amerikan tädistäni Leilasta puhumattakaan;
hän nauroi kippurassa ja näpsäili kuvia kamera kuumana pystyäkseen todistamaan ja muistelemaan sisarentyttärensä hassuutta over there.  Silloin vielä ei oltu ihan totuttu ensinnäkään noin piikkisiin ja sit viel toi väri - lehmuksen vihreä tai jotain.

Tämä pari tuli hankittua toistkyt vuotta sitten varmaan. Mulla ja mun kaverilla Marjalla oli aina keväisin tapana tehdä Tukholman risteily. Ohjelmaan kuului tietty syömistä ja shoppailua ja sen sellaista...


Tää oli taas sellanen kevät, että kaikki kaupoissa olevat vaatteet olivat joko pinkkejä tai lehmuksen vihreitä. Meille kävi niin, että Marja osti kaikkee pinkkii ja mä ostin kaikkee vihreetä.


Niin  nämäkin kengät sitten tarttuivat mukaan. Ne ovat tosimukavat jalassa, vaikka moni ei sitä uskoiskaan. Ja korot ovat ihan matalat, tosin ohuet. Näitä kenkiä olen käyttänyt paljon, ja aina niitä on ihasteltu, ihmetelty ja päivitelty. Nyt viime vuosina ne ovat kyllä jo saaneet olla ihan keskenänsä mun kenkähyllyssä, mutta en silti ole raaskinut niistä luopua. Ne muistuttavat minua Marjan ja mun riemukkaista risteilyistä, meil oli aina ihan hulvattoman hauskaa. Nyt ei olla muutamaan vuoteen ehditty lähteä reissulle - ois kyllä taas korkea aika....

Kommentit