Jalkinejatkis - käsintehtyä ja aurinkoista



Klabbikertomus jatkuu...
Aurinkoiset käsintehdyt popot vuosituhannen vaihteesta
Tänään esittelen aurinkoiset hassut kengät. Nää mä hankin kerran taas n. 10 vuotta sitten. Oltiin Ekin kanssa ihan ekoja kertoja Tallinnassa yhessä, ja näin nämä siinä vanhan kaupungin pääkadun kenkäkaupassa. Kaupan nimi taisi olla Salamander. Siellä on kai yleensä just aika makeita kenkiä, ja tietenkin nää kutsuivat minua lähelleen.              
En ois millään raaskinut ostaa näitä, kun ne oli aika kalliit, jo sillon ainakin yli 200 egee. Mutta toisaalta mä olin siihen aikaan viel ihan oikeissa töissä ja sain oikeeta palkkaa. En ollut viel tällanen freelancaava opas, joka viel opiskeleekin päätoimisesti.

Mutta kuitenkin mentiin ottamaan neuvoa-antavat, ja sen jälkeen sitten uskaltauduin sovittamaan. Siis italialaiset kaiken huipuksi siis käsin valmistettu, ommeltu ja brodeerattu. Niissä on käytettu erilaist nahkaa ja sit viel kirjailuissa joitain pieniä timskuja ja kiviä. Ja ihanat jalassa. Oli pakko saada....      


Näitä kenkiä mä oon kyllä kans käyttänyt paljon, niillä on niin ihana ja hyvä kävellä, niin ne on ollu mulla mukana matkoilla, ne on saanu nähdä Manhattanin päästä päähän ja tietty tän Stadinkin. Ja aina ne on herättänyt huomiota - ja taas kerran - hilpeyttä kans. Nyt en ole muistanut näiden olemassa oloa muutamaan vuoteen, mutta kyllähän nää viel ihan menis. Terävät kärjetki tuntuu ihan ok taas vaihteeks.

Kommentit